2018. feb 18.

Serpenyős almás palacsinta

írta: P.Gabriella
Serpenyős almás palacsinta

serpenyos_almas_palacsinta.JPG

Ma reggelre nem volt kenyerem, úgyhogy szétnéztem a kamrában, hűtőben...Ennek eredménye lett ez az illatos, laktató villás reggeli.

img_2469.JPG

Találtam néhány fonnyadt kerti almát a kamrában. Ebből kettőt négybe vágtam és magházát eltávolítottam. Még vékonyabb szeletekre metéltem, aztán olívaolajon (finomabb vajon, de az most nem volt) puhára pároltam az almaszeleteket. Párolás közben kis csipet sóval, két evőkanál cukorral és jó nagy adag fahéjjal megszórtam. 

Közben francia, angol és kubai sanzonokat hallgattam.

img_2473.JPG

Két tojásból, 4 dl tejből, csipet sóval, egy evőkanál cukorral és annyi liszttel, hogy sűrű palacsintatésztát kapjak, kikevertem a tésztát. Ezt ráöntöttem az almára és azonnal elzártam a gázt. 200 fokra előmelegített sütőbe tettem, úgy hogy lecsavartam a fa fogantyút, nehogy megégjen. Légkeveréssel addig sütöttem, amíg aranybarna nem lett a teteje. 

img_2474.JPG

Tányérra csúsztattam és darált diós, fahéjas, cukros keverékkel alaposan meghintettem. 

img_2481.JPG

haldi_ka-doodh.JPG

Hozzá "aranyitalt", Haldi Ka-Doodh-t kívántam meg. Rákattintva megtalálhatod a receptet. Így "felfegyverkezve" kényelmesen bekuckóztam a kályha melletti fotelben, fél füllel hallgatva a fa pattogását és elindítottam az előre bekészített filmet: Hogyan írjunk szerelmet? 

A kurkumás tejet kortyolgatva, kifelé tekintve azt kívántam múljon el a havas eső, hogy egy kicsit kimehessek ma. 

 

Szólj hozzá

Film Zene Konyha