2018. jan 19.

Több Fényt!

írta: P.Gabriella
Több Fényt!

luz-mas-luz-doctor-en-alaska-4x18_imagengrande1.jpg

 

Goethe utolsó szavai:

Több fényt!

 

Amióta feltápászkodtunk a primitív lét iszapjából, egybehangzóan ezt kiáltjuk: több fényt!

Napfényt. fáklyafényt. gyertyafényt, neonfényt, villanyfényt.

A fény száműzi a sötétséget barlangunkból, megvilágítja az utakat és a hűtő belsejét. Elárasztja az éjszakai játékok színterét. Kicsiny sugárban vetődik a paplan alatt olvasott könyvre, mikor már rég aludnunk kéne.

A fény több mint watt és lux - a fény metafora.

311546.jpg

 

A Te szavad lámpás talpam alatt,

Fel-fel hogy soha ne hunyjon ki a fény!

Vezess drága fény át a sűrű homályon.

Te vezess vakon!

Az éj sötét, messze az otthon,

Te vezess vakon!

Élek, ébredek, fényedet látom!

(Kerestem, hogy ki lehetett az írója ezeknek a soroknak. Meghallgattam az eredeti szöveget is. Ezt találtam. P.Gabi)

Your word is a lamp for my feet, a light on my path.

                            Az én lábamnak szövétneke a te igéd, és ösvényemnek világossága.

Zsoltárok 119:105

Rage, rage against the dying of the light.

                                                     Dúlj-fúlj, ha megszakad a napvilág.

Thomas Dylan

 

Lead, kindly Light, amid the encircling gloom,

Lead thou me on!

The night is dark, and I am far from home,--

Lead thou me on!

 

Vezess, drága fény, a sötétségben,

mely körülvesz engem!

Sötét az éj, s én távol vagyok hazámtól:

vezess el engem oda!

John Henry Newman

Arise, shine; for thy light is come

 Kelj fel, világosodjál, mert eljött világosságod

Ézsaiás 60:1

A fény a tudás.

A fény az élet.

A fény a fény.

 

Miért éppen Alaszka? filmrészlet

(Chris Téli Napfordulós alkotása)

 

 

Szólj hozzá

Élet Idézet Vers