2018. jan 06.

Vízkereszt és epifánia

írta: P.Gabriella
Vízkereszt és epifánia

t1.JPG

Eljött újra vízkereszt napja. Jézus víztől és szentlélektől való megszentülése.  

3-magi.jpg

S ím eljöttek a három bölcsek, kik mágikus erővel és csillagbölcselettel bírtak. Tudták, hogy merre, hová, kihez. Hódolni indultak és érkeztek, a Világ Világosságát.

gold-frankincense-myrrh2_1.jpg

Elhozták ajándékaikat: Aranyat, tömjént, mirhát. Királyi ajándékok ezek. Tavalyi írásomban már részleteztem, hogy mire valók és miért pont ezeket kapta Jézus. Itt találod.

kari_diszek.JPG

Ezen a napon szedem le a karácsonyi díszítés nagy részét. Elbúcsúzom tőlük egy évre.

t2.JPG

Hagyományként minden évben kívülről, belülről megtisztítom házamat. Idén a Gyertyaszentelő Boldogasszonykor mártott gyertyával, szantálfával füstölve és áldott vízzel lemosva mentem szobáról szobára.

v.JPG

A bejáratra fel szoktam írni az évszámot és a ajtófélfára a nekem fontos és erőt adó jeleket.

v2.JPG

v3.JPG

Én külön szeretem venni az epifániát (epiphania) a vízkereszttől. Az epifánia egy bármikor megjelenhető érzés. Én olyan villámcsapásszerű, hirtelen villanykapcsolós érzésnek élem. Emelkedett hangulatba, áhítatba, csodálatba kerülhetsz olyankor. Az epifánia jelentése lehet még az aha! élmény, megvilágosodás, nirvana, satori. Egy hirtelen megjelenő külső személy, tárgy, olvasmány...stb felkelti bennem az istenit. A legszebb érzés állapotában jön létre - a szeretetében. 

Szólj hozzá

Élet Mágia Ünnep