2017. dec 06.

Fenyő likőr

írta: P.Gabriella
Fenyő likőr

likor.JPG

A téli hónapokban jól jön néha egy-egy gyógyító, melegítő itóka. Nagy a vendégjárás is, így hamar el szokott fogyni. 

img_0938.JPG

A fenyő, úgy mint a csipkebogyó magas c-vitaminban. Alkoholban jól kiáznak és nem sérül ez az alkotórész. A fenyő gyulladáscsökkentő. Én most selyemfenyőt használtam. Az eddig kipróbált fenyőfélék mind hatásosak voltak. 

img_0943.JPG

img_0940.JPG

Egy tiszta csatos tetejű üvegbe szórtam két összmarék felvágott fenyőtűt (az ágakról leszedtem, hogy ne legyen fanyar íze), egy marék csipkebogyót és két szem szegfűborsot. Ez adja meg majd a likőr ízét .

img_0944.JPG

Felöntöttem édesapámtól kapott jó minőségű pálinkával és bekapcsolva az üvegtetejét a sparhelt fölé helyeztem. naponta rázogatom és két hét múlva megkóstolom. Előfordulhat, hogy egy hónapig is állnia kell, amíg a megfelelő aromát eléri. Ha elkészült mézzel édesítem, leszűröm és tiszta míves üvegben tárolom. 

Szólj hozzá

Ital Gyógynövény