2017. ápr 05.

Turbolya turmix

írta: P.Gabriella
Turbolya turmix

zavatos-turbolya.jpg

Zöld turmix, újra. A végtelenségig lehet variálni. Útközben szedtem egy jó nagy adag zamatos turbolyát. Szép neve, jól simul kedves megjelenéséhez és illatához. Angol neve, a Sweet Cicely még jobban kifejezi gyönyörű lényét. Édes mirrha. Ezt jelenti. Amellett hogy szép, illatos, rengeteg jó tulajdonsággal is rendelkezik még. Persze, igen gyógynövény is. Én útszéli turnolyát szedtem, ez nem a termesztett fajta (Anthriscus trichospermaa), de ugyanolyan hatóanyagokkal van ellátva.  

Étvágytalanság, tüdőbetegség, sebek, vizenyő, gyógyszere; fűszerként és salátának is használják. 

Szalai Miklós - Halimbai füveskönyv

...a mirrháéra is emlékeztető petrezselyemízét mind többen értékelik. Egyike a francia konyha nélkülözhetetlen "fines herbes" - jeinek, ízes fűszernövényeinek, de általában bármilyen ételt megízesít. 

Levele nyersen C-vitamin, karotin, vas és magnézium szükségletünk fedezéséhez járul hozzá. Forrázata - gyógyteaként - serkenti az emésztést.

Lesley Bremness - Füveskönyv

A szokásos almán, mézen és salátán kívül, még egy fél marok turbolyát tettem a keverékbe. 

Készítettem belőle turbolyás túrókrémet, amit kenyérre , vagy nokkedlihez, tésztához is nagyszerűen lehet keverni. Most azon tűnődöm éppen, hogy hogyan tudom befogni télre is. 

Szólj hozzá

Ital Gyógynövény Ehető vadnövény