2017. már 01.

Böjt minden oldalról

írta: P.Gabriella
Böjt minden oldalról

480x330-2imagek8.jpg

Nekem a böjt nem a hústalan evést jelenti. Bár kipróbáltam már többször, hogy a hús elhagyása könnyebbé tesz és kitisztultabb gondolataim voltak/vannak, de nem ez a lényeg számomra. Amikor ettem húst továbbra is böjt alatt, akkor is kitisztultam és voltak felismeréseim. Ha nem mondom ki a böjt szót, csak simán kerülöm a hússal való szendvicseket és ételeket, akkor a gyerekem sem veszi észre. Valami miatt a hústalan étkezésnek olyan rossz felhangja van a társadalomban. Én tisztelem azokat, akik hústalanul étkeznek. Mikor összejövetelek vannak nálam és csak egyetlen egy ember is vega, akkor már olyan ételeket választok, melyek zöldségekből állnak. Ugyanolyan laktatóak tudnak lenni. Ráadásul plusz vitaminokhoz tudunk ilyenkor jutni, ha helyesen állítjuk össze a menüt. A fogyás ilyenkor egy plusz jó.  

A böjt lényege számomra a változás. Hogy abban a szent pillanatban, mikor kitárul az égi kapu, tisztábban tudjak ott állni és számot adni magamról.


20170228_155627.jpg

Már bújnak ki a csalán fejecskék

Ilyenkor veszek egy 1 hónapos tisztító teakúrát (reggel éhgyomorra csalántea, este lefekvés előtt diófalevél-tea).

123469_zoldturmix06.jpg

Pár napig a tea után zöldturmix (alma, spenót, méz, citromlé, víz), mert tovább már kikészíti a gyomrom. Próbálok ilyenkor rendszeresen mozogni, leadva ezzel a tunyaságot. Utána jól esik az imából áthullámzó meditáció. Ilyenkor azt kérem, hogy ismerjem fel a lehető legrosszabb és leggátlóbb tulajdonságom, személyiségem egy részét. Mikor jön a gondolat, hogy mi az, akkor el kezdek dolgozni vele. Próbálom észre venni a mindennapi életemben, hol hibázom. Ez éppen elég a 40 napra. Majdnem mindig sikerül valamit letennem, ha eléggé állhatatos és kitartó vagyok. 

drotanyagl_2.jpg

Itt vannak már a böjti szelek. Sétám közben arcomba csapkodja szanaszét repülő hajamat. Kisöpör mindent, ami nehéz, vaskos, hogy üde levegő váltsa fel a tél didergését, lágy szellővel és napsütéssel.

Idén megpróbálom, hogy kevesebbet foglalkozzak a számítógéppel legalább ez idő alatt. Minél több időt töltök ilyenkor kint a kertemben, az erdőben, a réten. Ha egy mód van rá mezítláb, így is töltődve és gyógyítva magamat. 

Szólj hozzá

Élet Mozgás Természet Ima ÉN Gyógynövény