2017. feb 06.

Melegítő italok 2. - Levendulás tejpuncs

írta: P.Gabriella
Melegítő italok 2. - Levendulás tejpuncs

avagy az Istennők itala

20170204_143306.jpg

Tűzszentelő Boldogasszonyra készítettem ezt a tejitalt, Brigid Istennőből indulva ki. Brigid hagyományosan a gyógyítás, a vers és a kovácsok védőszentje. Mint nap-istenség, jellemzői a fény, a megérzések és azok az ügyességek, amik a tűzzel kapcsolhatóak össze. Őt nem a fizikai nappal azonosítják, hanem a belső tűzzel. Ő a segítője a öngyógyulásnak és az életerőnek. A Köpeny Őrének is nevezik. Boldogasszony köpenye is jól illik rá. Az Imbolc ünnep Istennője. A tej áldozati és szent ital volt a keltáknál, egyenlő a keresztény áldozással. Ideális ételforma a kellő tisztasághoz és tápláláshoz. Az anyatej nagyon értékes, gyógyító ereje van. A tehén szimbolizálja az anyaság szentségét, az életerőt és táplálást. Ez nem egy tétlen tehén, aki a tejét adja, hanem egy cselekvő anya, aki harcol a gyermekei jóllétéért.

Blessed Woman come to me

Woman of the Fires,

Woman of Poetry

Blessed Woman come to me

woman of Healing,

Woman of Skillful Means

 

Blessed woman of the land

Guide my heart and guidemy hand

Blessed Woman of the streams

Guide my soul and guide my dreams

Blessed Woman come to me

Woman of the fires

Women of Poetry

 

Blessed Woman come to me

Woman of Healing Woman of Skillful Means.

Blessed Woman of the hills

Heal all wounds and heal all ills

Blessed Woman of the flame

Awaken me to renew again.

 

 A levendula segíti a megbékélést. Antibakteriális, gyulladáscsökkentő hatása van. Erősíti és élénkíti az immunrendszert. Szóval gondoltam, hogy elkészítem ezt a puncsot, amit innen vettem át. 

20170204_143310_1.jpg

Levendulás tejpuncs

Előző nap egy marék levendulavirágot leforráztam úgy 2 dl vízzel és zárható üvegben egész éjjel állni hagytam. (Én hideg puncsot készítettem, de azt hiszem ezzel elszúrtam az egészet. Túl gyorsan akartam elkészíteni, de jobb lett volna melegen. Ezért ezt ajánlom neked is. ) Másnap 1 liter tejet felforralok és beleteszek 1 vaníliarudat, kikaparva a belsejét. Ha túl drágának találod a vaníliát, nyugodtan tehetsz bele vaníliás cukrot is egy csomaggal. Ha felvet a pénz, tejszínt is tehetsz bele 2 dl. Akkor a tejből annyival kevesebbet kell.

A meleg tejbe belekeverem a leszűrt levendula teát, mézzel édesítem. Igény szerint rumot tehetünk bele. 

Szólj hozzá

Ital