2017. jan 23.

Melegítő italok 1: Csilis forró kakaó

írta: P.Gabriella
Melegítő italok 1: Csilis forró kakaó

20170122_084832.jpg

Mikor iszod, érzed, hogy tested feléled, mellkasod átforrósodik és visszatér az életkedved. A csili nagyon jótékonyan hat az erekre és a szívre. Lebontja zsírokat és a hiedelemmel ellentétben nem bántja a gyomrot, sőt védi! Az influenzás, taknyos időszakban a legjobb! A kapszaicin tartalma segít rákos megbetegedésekben és megelőzésében is. 

Én úgy készítem az enyémet, hogy két kanál barna cukrot, egy kanál jó minőségű kakaót és késhegynyi fahéjat teszek egy bögrébe. Összekeverem, majd kb. egy evőkanál forró tejjel felöntöm és simára keverem. Ha így teszek nem úszkál a tetején a kakaópor. Beleöntöm a többi (3 dl) forró tejet és megszórom nagyon apróra vágott csilivel. A csili bokrocskám bent van a konyhában és éppen kitart mindig tavaszig. 

set_275-jpg.jpg

Közép-Amerikában - Mexikóban - előre összenyomott kakaóporból, nádcukorból és cassiából van egy korong alakú finomság, amit a képen látható furi fa bottal tekergetnek a két tenyerük között, miután felöntötték forró tejjel. Láttam ilyet...és kóstoltam is. Nagggyon fincsi. 

cinnamon-1400x500.jpg

A mi fahéjunk helyett, amit általában Ceylon-ról hoznak és sok rétegű, cassia-t használnak, ami egy cserje kérge és csak egy rétegű, nagyon kemény. Évekig őrizgettem párat, aztán elfogyott. A fahéj (cassia) és a kakaó is hasonló jó tulajdonságokkal van ellátva, mint a csili. 

A kakaó és a csili endorfint (boldogság hormon)szabadít fel a testünkben. Csak vigyázz, nehogy elszállj!

Szólj hozzá

Ital Gyógyítás