2016. aug 25.

Citromverbéna ( Aloysia triphylla) elixír

írta: P.Gabriella
Citromverbéna ( Aloysia triphylla) elixír

Elnevezései még puncskóró, illatos verbéna. Nyugtató, szorongásoldó hatású, anti-candida albicans. Teája segíti az emésztést, enyhe görcsoldó hatású.

lv1.jpg

Még Egyesült Államok beli tartózkodásom alatt ismerkedtem meg Joanne Weir főzőtudományával.

weir-cooking-recipes-wine-country-1999.jpg

Az általa rott könyvben van ez a recept. Évek óta keresgélek citromverbéna után, de a múlt évig nem tettem rá szert. Unokatestvérem lepett meg vele. Egy botanikai kiállításon szerezte. Nagy örömmel töltött el. Idén végre olyan nagyra nőtt a bokrom, hogy volt szívem megmetszeni. A megmetszett hajtásokból végre elkészíthettem ezt a finom italt. Vetekszik a limoncello-val. :) 

Citrom verbéna elixír

 

1 1/2 csésze citromverbéna

1 üveg (750 ml) pálinka, vodka, vagy más...

1 1/2 csésze cukor

Egy nagy üvegbe tettem a növényt és az alkoholt. Letakarva 5 napig érleltem.

5 nap múlva 2 csésze vizet felforraltam a cukorral és 5 percig lassú tűzön főztem. Teljesen kihűtöttem a cukorszirupot és a citrom verbéna kivonathoz adtam. Letakarva ezzel is 5 napig állni hagytam. 

5 nap múlva leszűrtem és hűtőbe téve, jól lehútve fogyasztható.

Szólj hozzá

Ital Konyha Gyógynövény