2023. aug 27.

Haj

írta: P.Gabriella
Haj

 

 

Festeni vagy nem festeni?

Ahogy készültem a ’Mitől szexi a magyar nő’ második alkalmára, belefutottam egy témába, amit jól elraktároztam magamban, hogy majd kibontom nektek. Ez a téma az ősz haj vs. festett haj kérdése.

Nálam az a helyzet, hogy egészen zsenge korom óta őszül a hajam és nagyon élvezem az ezüst vonalakat a fonatomban, olyan, mint valami szép ceruzarajz. Ezenkívül minden egyes ezüst szálért keményen megdolgoztam, büszkén viselem. Önazonosságom részeként. 😊
Illetve viseltem egy darabig, amikor is a hozzám közelálló férfiszemély azt mondta, hogy neki tetszene, ha befestetném barnára, és mivel nekem nagyjából mindegy volt, úgy is tettem. Azóta vagyok ősztelenül barna.

A minap jeleztem a hajászati szakmérnöknek, aki amúgy egy ultrahelyes és széplelkű legény, hogy akkor most jönne az az időszak, amikor veszünk olyan festéket, amilyen az eredeti színem, de teljesenpontolyat, aztán szépen, közösen békén hagyjuk a hajkoronámat, hadd legyen olyan, amilyen lenni szeretne. Ősz szálakkal, tincsekkel.

A reakciója nagyon meglepett. Azon túl, hogy sokszor leszögezte, hogy természetesen az lesz, amit én mondok, azért megkért (és impulzívan érvelt), gondoljam át újra, mert az őszülő haj (hacsak nem őszülök meg egy óra alatt habfehérre, ami viszont szexi) ÁPOLATLAN.
És hogy neki is van tapasztalata, és ismerőseinek is, amelyben van egy – amúgy gyönyörű – nő, aki nem festi a haját, ettől elhanyagolt tramplinak néz ki és tök ciki vele mutatkozni az utcán. Aztán ez a nő visszakapja eredeti hajszínét, és teljesen más érzés vele végigmenni ugyanazon az utcán, a vele lévő férfiú kidülleszti a mellét, átjárja a büszkeség és mindenki boldog.

Írásba adom, hogy szívemből kedvelem ezt a legényt. Ugyanakkor elborzaszt, amit a szavai mögött üzent.

Számomra az jött le mindebből, hogy én (a nő) azért takarjam el a természetes hajszínem (de gondolom, ezt be lehet helyettesíteni arc- és mellplasztikával, kinek-kinek vérmérséklete szerint), mert ha így teszek, az megdobja az oldalamon flangáló hímnemű önértékelési hányadosát.

Röviden: legyek másmilyen, hogy a páromnak erősítsem az önbecsülését. Máshogyan: az én külalakommal befolyásoljuk, mit gondolnak róla a spanok, a társadalom, végső soron ő maga. Mert az őszülő nő nem oké, a festett hajú, feszes bőrű lady viszont haverpozitív irigységaktivátor.

Minél többet töprengek erről, annál okétlanabbnak érzem. Nem csak azért, mert szerintem az ősz haj (uraknál és hölgyeknél is) szexis és az érettség vonzerejének fontos kelléke, hanem úgy általában.

Írom ezt én is – még – festett hajjal (ám érzem, ahogy egyre emelkedik bennem a dafkedagály).
Tök oké nekem az is, ha valaki festi a haját, ha valaki nem; ha valaki lilára hagyja, vagy kopaszra borotválja. Ami szúr, az talán az elvárás: a ha-akkor kapcsolat. Hogy azért fessem be, hogy az oldalamon tipergőnek ettől _valamilyen_ legyen a közérzete. Nem jön össze nekem agyilag, hogy jön ez ide.

Nálatok hogyan van ez? Elmesélitek?

Burger Anikó - Lilith Cadmon

99f41023-9d4d-4dfb-bd94-043f9e43b995.jpeg

Belefutottam mindkettő dologba is.
Én ugyan nem kezdtem el őszülni korán, de a férjem kívánságára mindenfélére befestettem a hajam, göndörítettem, és még implantátumot is rakattam. Akkor játéknak vettem és szeretetből tettem, hogy örömet okozzak.
És képzeljétek! Nem okoztam vele. Csak elégedetlenséget. Mindig más kellett. Semmi sem volt jó.
Tudod miért?
Mert akit megismert anno, az akibe beleszeretett, az már sehol sem volt.
S még belefutottam ő utána néhány ilyen csapdába, de egyre erősebben jött, hogy úgy vagyok jó, ahogy vagyok. A testemet egy sokkal bölcsebb, Felsőbb Énem teremtette, így nagyon is tisztában volt vele, hogy miért is ilyennek. Ezért mára megszabadultam mindezektől.
Aztán volt olyan is, hogy a rokonságból valaki, akivel amúgy évente sem találkozom, bedobta, hogy nem kellene-e valamit a hajammal tenni, mert olyan ápolatlan. Az őszülő, mákos, dús, hosszú hajam. Ezt már persze nem vettem fel, mert büszkén viseltem/em így, eképpen hajkoronám.
És képzeld! Jól vagyok. Örömben. Derűsen nézem ahogy változik a testem. Persze nem hanyagolom el, mert még szeretném tolni a szekeret egy jó darabig. De nem teszek vele természetellenes dolgokat.

Bytheway, nekem az éppen megjelenő lenövő festetlen haj hat ápolatlannak. Ami ugye azért elég hamar látszik. 😉

Szólj hozzá

Öröm Önbizalom Testápolás Öngondoskodás Önbecsülés Önszeretet