2020. okt 10.

Szerb ajvar (paprikalekvár)

írta: P.Gabriella
Szerb ajvar (paprikalekvár)

83c6fa70-b6e6-401f-a529-fa12aa63fec4.jpeg


Ilyentájékon szoktam készíteni a tél színesítésére és ízesítésére ezt az ajvart, vettem, két kiló kápia paprikát. Kilója 400 Ft volt. Igazán semmiség. Jó pár üveggel készül ebből. 
Miután megmostam és kicsumáztam a paprikákat, hosszanti irányba négybe vágtam és a húsdaráló legfinomabb lyukú tárcsájával ledaráltam. Közben egy fej fokhahymát is megpucoltam és a darálás közben a paprikához adtam. 

117ef4ba-cb92-4369-badd-8a78f72e0001.jpeg

Ezután egy magyméretű serpenyőben 3-4 dl hidegen sajtolt napraforgó olajat tettem. Melegítés közben beleöntöttem a ledarált paprika, fokhagyma masszát. Rotyogásig forraltam, majd takarékra vettem a lángot és így hosszú ideig sütöm, míg szétmállik és sűrű lesz. Közben kevergetem.

6a814bc4-ad2b-407b-9eab-1c5de2da759c.jpeg

Dobtam bele frissen szedett nagy csokor kakukkfüvet egyben. Ezt majd a sütés végén kiveszem belőle. 

8dea3594-d76e-470f-aacd-16ef74c37cc4.jpeg

 Mikor jól besűrűsödött, egy liter paradicsomlével felöntöttem, sóztam és addig rotyogtattam takaréklángon, amíg megint lekvár sűrűségű nem lett. Ekkor hozzáöntöttem annyi ecetet, hogy enyhén savanykást ízt adjon. Még egYet forraltam, majd kiforrázott üvegekbe töltöttem és 200 fokra felmelegített, de elzárt sütőben Fél órát csírátlanítottam már rácsavart fedővel. Hagytam kihűlni a sütőben.

 

Nagyon finom melegszendvicsre, húsok, vegyes sült zöldségek mellé. 

Szólj hozzá

Konyha Vegetáriánus Vegán Befőzés