2018. jún 08.

Ökörfarkkóró főzet

írta: P.Gabriella
Ökörfarkkóró főzet

o.JPG

AZ ökörfarkkóró főzete nagyon jó asztmára és allergiás köhögésre. Most van idénye, ilyenkor a legjobb használni.

img_4972.JPG

Nálunk Szöszöa ökörfarkkóró (Verbascum phlomoides) van sok, ezért én ezt használom. De bármelyik fajtája megfelelő. OLyat szedtem, aminek még nincs torzsa virágzata. Nem győzöm mondani, hogy aki erdőbe, rétre, vagy tó, patak melllé megy és növényt akar gyűjteni, köszöntse a helyet és kérjen engedélyt a belépésre, gyűjtésre! Ezután minden növényt altasson el és kérje el az erejét, hogy gondtalanul lehessen használni és hatékony gyógyítást lehessen elérni vele. A tisztelet nagyon fontos itt is. 

img_4979.JPG

A növény nagyobb darabokra vágtam és kb. 80 fokos vizet öntök rá. Azonnal lefedtem és reggelig állni hagytam. 

o1_1.JPG

Az ökörfarkkóró szöszössége miatt ajánlatos finom anyagon átszűrni, mert bánthatja az arra érzékenyek torkát. Egy hétig eláll a hűtöben. Napi egy pohárral iszom.

Szólj hozzá

Gyógynövény