2018. feb 10.

Rózsaszín szappan

írta: P.Gabriella
Rózsaszín szappan

img_6439.jpg

Már a múlt év második negyedében elterveztem, hogy elkészítem ezt a szappant. De most jött el az ideje. 

Találtam egy jó receptet, de útközben elveszítettem. Ezért újat kellett kitalálnom. 

sz3.JPG

Nyár elején összeállítottam a macerátumot hozzá, cickafarkból és rózsából. Egész nyáron napos ablakban tartottam. 

A cickafark nagyon jó hámosító, összehúzó, regeneráló, fitoösztrögénnel és antioxidánsokkal ellátott növény. Rozaceás és érzékeny bőrre kiváló.

A rózsa tisztítja a bőrt, antibakteriális hatású, nyugtató és az ekcémás bőrre gyógyír. Gyorsan gyógyítja a kisebesedett bőrfelületeket.

 

sz1.JPG

Aztán közben megvásároltam a hozzávalókat, amik elég drágák voltak, de utólag a szappan mennyisége kárpótol.

A rózsaszín agyag (amitől a színét is kapja a szappan), a már kissé elnyűtt bőrnek is vitalitást ad. Hámlasztó, mérsékelt vízmegkötő, méregtelenítő, bőrmegújító és magas ásványianyagtartalmú. 

A ricinusolaj, hidratáló, puhító, sebgyógyító, lágyító hatású.

A geránium olaj kellemes illata mellett antibakteriális, gombaölő, vérzéscsillapító, sebgyógyító, kiegyensúlyozó, faggyútermelést szabályozó, feszesítő, belélegezve antidepresszáns, hangulatjavító.

img_2399.JPG

A fagyasztóban volt még saját kecsketejem, amit jónak láttam felhasználni ehhez. A kecsketej természetes forrása az alfa-hidroxy savnak, mely kíméletes hámlasztó, így segíti az új bőr képződését. Magas ásványianyag tartalmú. A kecsketej Q10 koenzimet és több, mint 70 telítetlen zsírsavat tartalmaz. Könnyen behatol a bőr mélyebb rétegeibe is. 

img_2398.JPG

Ehhez a fagyott tejhez kevertem hozzá a nátrium hidroxidot (NaOH), ami a lúg. Kisadagokban, türelmesen kevergettem, míg egynemű nem lett. 21 fokot mértem a hőmérővel.

img_2400.JPG

Közben a zsírt 

img_2401.JPG

és a macerátumot összekevertem a ricinusolajjal és felmelegítettem. Lehűtöttem 22 fokra. Fontos, hogy a lúgos tejnek, vagy folyadéknak egyenlő hőmérsékletűnek kell lennie a zsiradékkal. Óvatosan összeöntöttem és elkevertem a műanyag kanállal. Átváltottam botmixerre és habosra kevertem az elegyet. Beletettem a rózsaszín agyagot, az E-vitamint és a geránium olajat. Simára, sűrűre kevertem a botmixerrel és sütőpapírral kibélelt négyzetes formába öntöttem.

img_2406.JPG

A lúg és tej keveréséhez műanyag kesztyűt húztam és kötényt kötöttem az  esetleges balesetforrások elkerülése végett.   

Szólj hozzá

Kézműves Háztartás Bőrápolás Testápolás Gyógynövény Szappan