2017. dec 10.

Adventi lét

írta: P.Gabriella
Adventi lét

img_0996.JPG

Ma jöttem rá,hogy eddig még egy adventet sem töltöttem egyedül. Idén ez a második. A legkisebb fiam is 16 és fél. Már nincs igénye Rám. Én meg hagyom. 

Azért idén is készítettem adventi koszorút ugyanazzal a lelkülettel és meggyújtom a gyertyákat szintén melegséggel és reménnyel telve. 

Már fél ötkor be csukom az "aranytojást" tojó tyúkjaim. Megköszönöm neki, hogy megajándékoznak vele a hidegben, mert lassan gazdagsági szimbólum lesz a tojás is az árát figyelve.

Élvezettel vágtam ma a fát. Jó sokat, hogy holnap ne kelljen. Nagyon szép idő volt. Mindent ledobáltam. Sapkát, kesztyűt, dzsekit és a sínadrág is nagyon lekívánkozott. Ültem a fatuskón és merengtem a napon, a még foltokban reggelről maradt déren és futkosó, idétlen kutyámon. Néha dobtam neki egy fát, amit mérhetetlen nagy örömmel hozott vissza. 

Legnagyobb fiam írta Albionból, hogy leesett a hó. Azannyát! gondoltam. Eltévesztette az időjárás felelős a gombot. Nagyon hóember építési kedvemben voltam. Ajánlottam neki is, hogy építsen hóvalamit, ki ne hagyja! Szeretem a fiaimat. Így távolról is. 

Változik az életem. Sokkal nyugalmasabb...rengeteg időm van magamra. 

Nekem az adventi koszorú a négy égtájat jelképezi, ahol a négy Szél Ura van. Hozzájuk tartozik a tavaszi, nyári, őszi és téli Nap ünnep. 

1. Kelet -Tavaszi Napéjegyenlőség

2. Dél - Nyári Napforduló

3. Nyugat - Őszi Napéjegyenlőség

4. Észak - Téli Napforduló. 

Maga koszorú jelentése nekem: Égi Édesanyám ölelő karja a kör alakú koszorú;, Isten Fénye a kereszt; középen pedig Maga a Mindenható. Minden gyertyagyújtásnál köszöntöm az égtájhoz tartozó szellemi uralkodót és bőséget, boldogságot kérek az elkövetkezendő esztendőre.

A mai nap elég latinosra sikerült. Találtam egy elég hosszú és élvezhető latin egyveleget. Könnyebben ment a mosogatás. Közben elkészült a forralt borom fehér borból. Gyömbérrel, darabka citromhéjjal, édesköménnyel és levendula hintéssel. Már mielőtt megittam táncos kedvem kerekedett, de a bor meghozta még jobban. 

Ilyen egyedül az ünnep. 

Szólj hozzá

Ünnep