2017. nov 15.

Károlyi Natália – Nőnek lenni

írta: P.Gabriella
Károlyi Natália – Nőnek lenni

Károlyi Natália – Nőnek lenni

Nőnek lenni nekem azt jelenti,
Folyton nyitva lenni mindenek előtt,
Fűtött templomként éjjel-nappal várni,
a messze földről hozzám érkezőt.
Sötét zugokban mélyen elrejteni,
a néma falak közt oltalmat keresőt,
de marasztalás nélkül útjára engedni,
a tárt kapun kilépni készülőt.

Nőnek lenni nekem azt jelenti,
Túlömleni, mint szilaj, vad folyó
aki csak hozzám ér, magammal sodorni:
nemcsak a fürdőzőt, belőlem szomjazót,
de a csak saját arcára kíváncsi
gyanútlanul fölém hajolót.
Hol ringatni, hol egészben lenyelni,
majd partra vetni a bennem utazót.

Nőnek lenni nekem azt jelenti,
Megsarcolni az összes elemet:
Nyári pásztortűznél megmelegedni,
Hogy elbírjam majd a téli hideget.
Húsomból újra előhívni,
Akit a föld már eltemet,
és magzatvízzel keresztelni
süvítő, nyers, pogány szeleket.

Nőnek lenni nekem azt jelenti,
Magamat adni kiapadhatatlanul.
Ki mennyit kér, épp annyit teremni,
senkit nem hagyni jóllakatlanul.
Ünnepi asztalként megvendégelni,
aki hirtelen betoppan váratlanul:
Ízletes nedvükben bőséggel dúskálni,
az asztal népét egyre csak kínálni 
ellenállhatatlanul.

Nőnek lenni nekem azt jelenti
Vibráló csendben lebegni titokon.
Fél lábbal más dimenzióban lenni,
s olykor megszökni rejtett utakon
az anyagi sík kalitkáiból. Rezegni
minden rezdüléssel, úszni vakon:
és szédületben keresztülsodródni
csillagködökön és sötét anyagon.

Nőnek lenni nekem: szelíd, tiszta mágia:
Sorsot szőni-fonni, kötözni-oldozni
aminek nem szabad összetartoznia.
Ősi rontásokat levenni, áttenni
mit más nem bír el, elhordozni magam.
Elgyengült testekbe lelket lehelni,
áldozatként felajánlom magam.
Égni és égetni, élni, és éltetni.
Nőnek lenni nekem: az élet maga.

Feszülni, míg csak bírok
s teli torokból zengedezni,
mint mennyei hárfahúrok,
ha angyalujjak pengetik,
vagy mint sámándob, ha ütik.
Szétszakíthatatlan vagyok,
a forma igazodjon
szülő-réseimhez,
s nyomakodjon
keményen,
ki általam
kéri
létét.
Én erőt, s hangot adok
s teret is nagyot.
Békét csak odakinn
addig harc van,
harcolj, ha bírsz,
nosza,
ki belőlem,
tartalom!

Feszülök, míg csak bírok.
Így szülök, élek, írok.

Nőnek lenni néha fájdalom,
magány, gyász, és űr.
Belülről mar- én ráhagyom,
egy erős nő, ha kell, tűr.
Megadom, egészen odaadom
magamat, maga alá gyűr
minden jött-ment izgalom,
érzelem, kísértés, bűn.
Zord a vezeklés, de vállalom.

Nőnek lenni adomány:
Kiérdemelhetetlen
Fénylő mennyekből száll alá
Eleve elrendelten.
Kiválasztottakra méri rá
a Megkérdőjelezhetetlen.
Karizmatikus kvalitás:
Holtig letehetetlen.

Szólj hozzá

Vers