2017. okt 30.

Nemez műhely Csille Mártival

írta: P.Gabriella
Nemez műhely Csille Mártival

csille_marti.JPG

Márti szépségei

Egy év tellett el, mióta legutóbb voltam Mártinál. Éppen ideje volt újra. Nála lenni egy élmény! A színek kavalkádja. gyönyörű polcok, becses tárgyak melege járja át a szobát. Ugyan titokban a hátad mögött két teknőc kapar, amitől beőszül a hajad, de aztán már azt is megszokod. A hatalmas fehér munka asztal a műhelyben némi zord képet mutat és kissé el is bizonytalanít abban, hogy képes leszek-e rá, de amint Márti ott terem, minden más lesz. Színes tálak, meleg gyapjak, illatos szappanok és nagy munkatálcák lepik el a teret. Elkezdődik a varázslat. Kissé megilletődve állunk ott és el sem hisszük, hogy mi is a mese részei lettünk. Mindenki felhúzza hegyet lépő csizmáját, felül táltos paripájára és usgyi köd előttem, köd utánam már szőjük is saját történetünket bele a nemezbe. img_0347.JPG

img_0355.JPG

A szín-, formaválasztás után elkezdjük tapicskolni vizesen, szappanosan a gyapjúszálakat, mígnem valami látható mű nem kezd el kibontakozni belőle. Mindenki csöndben, magába mélyedve dolgozik. Márti néha körbe megy, mond egy-két jótanácsot, simít egyet az alkotáson...helyrerakja. Konkrétan most az enyémtől láttam ahogy meredeznek égnek a hajaszálai. Térmelegítő alkalmatosságot készítettünk mindannyian. Nagyon szép formákat mutatott, de nekem az az eszement ötletem támadt, hogy egy valódi szívet munkálok ki magamból. 

A kezdő állapot, mikor még a közép dísz nem volt rajta, tényleg elég horrorisztikus volt. Ahogy Márti dolgozott vele, inkább tűnt újraélesztésnek,mint művészkedésnek. Ahogy ott kiterítve, nedvesen, egy tálcán fekszik...nnna jót választottam. Aztán tovább kúsztam gondolatban és beletettem az energetikai tényezőket is a szívbe. Így nyitottam meg a csakrát középen. 

Közben a többiek is derekasan dolgoztak. Habzott és folyt minden, de kezdtek kialakulni a színes pamutpamacsokból a végső ihletések. Korábban el kellett mennem, úgyhogy az utolsó simításokat már otthon végeztem el.

img_0399.JPG

Még mindig nem a végső állapot, de már alakul...

Ha jó mestert, humoros és élettel teli műhelyfoglalkozást kerestek, akkor ajánlom nektek Csille Mártit.

Nemezelés Csille Mártival (kattints rá!)

Szólj hozzá

Kézműves Gyapjú