2017. okt 24.

Vendel-napi búcsú

írta: P.Gabriella
Vendel-napi búcsú

Persze, ami legjobban motivált az  a Motíva zenekar volt. Még sosem láttam őket élőben. 

Ahhoz képest, hogy az utolsó pillanatban kétessé vált a program megvalósítása, elég jól összejött a végén. Indulás kényelmes időben, olyan klassz hétvégi tempóban. Úgy érzem, éppen jó időben érkeztünk. 

Olyan volt belépni a hosszú kézműves utcába,mint egy mesébe. Se szem, se száj, se egyik érzék sem tudott betelni a csodával melyet az alkotó emberi kezek mutattak nekünk. Ismerős, rég nem látott, kedves arcok...ölelések, meleg nézések...Csordultig telt már az elején az emberi szív. Röpke, apró, jóleső rácsodálkozások. Egy asztal mellett akartam elsuhanni, mikor valaki rám köszönt. Néztem az árust, hogy ki Ő? Nem rémlett, bár ez nálam nem furcsaság. Gyorsan rálestem portékájára és rájöttem, hogy Pécsen vásároltam egy vörös, kerámia, mandala nyakláncot tőle. Kedvessége, szemén át is érezhető volt. Jól eső érzés suhintott meg, hogy emlékszik rám. Nagyon szeretem a nyakláncot és örömmel tölt el mindig, mikor hordom. Emlékezett arra, hogy pirosat vettem... csuda dolgok vannak!

22688384_10159528698260230_4326780899312545571_n.jpg

Nagy Kata fotója

Érdekes volt elveszni az illatokban. Bőr, méz, forralt bor, szalonna, vessző, gyapjú...mind, mind telítődtek bennem. Persze vásárfia is kell és már az elején beleszerettem a vasárnapi kiskanálba. 

Egy régebbi Bedő Anikó csészéhez vettem és Anikónál is választhattam egy lepecset. Én is repkedtem, mint egy pillangó. 

22552549_10159528698050230_4511704556816312258_n.jpg

Nagy Kata fotója - Langaléta Garabonciások

22688802_1642286685836143_5250148381505405964_n.jpg

Virág Rita fotója - Szigetvári Nértánckör

A vásári forgatag adva volt, a jókedvet, vigalmat a Langaléta Garabonciások, a Stella Polaris, a szigetvári Néptánckör, Vásárosbéci Színjátszó Kör: „Patkó Bandi és az uraság” című előadása (nagyon mulatságos volt), íjászat adta.

lmszguxb.jpg

 Wout Koppers szobrászművész

A szobrok gyönyörűek voltak

Aztán elkezdett elfolyni az idő. Megeredtek az Ég könnycsatornái...futott ki merre lát. Mi nem. Először megnéztük a szobor kiállítást, amit Wout Koppers mutatott be. Nagy élmény mikor a szobrászúr odajött és azt mondta, hogy nyugodtan fogjam meg az alkotásokat. Csodálatos élmény volt. Ráadásul mikor kiderítettük, hogy angolul is tudunk néhány szót váltani, akkor végtelen nyolcas faszobrát látva elmondtam, hogy a fűzfa a magyaroknál női fa és a forma amit átadott nekem ezt is kifejezi. Nagyon örült, hogy ezt megosztottam vele.

21586882_1454094747961293_3371308553743395729_o.jpg

Kép - Motíva zenekar

Aztán nagy esernyők alatt billegve és az esőt megpróbálva kicselezni elmentünk a koncert helyszínére. Beálltunk a kultúrház eresze alá és félig ázva, zuhogó esőben néztük, daloltuk és lötyögtük végig a Motíva zenekart. Derekasan végig énekelték az időt a csökkent létszám ellenére is és nagyon megnyerőek voltak. Még könny is szökött szembe az utolsó dalnál. 

Mint szél fútta világfánknak éltető magjai,

Szétszóródtak a világban magyarjaink,

Ki a jobb élet reményében választott új hazát,

Kinek a dölyfös hatalmaskodók szabtak új országhatárt.

 

De a Magyarok Istene vigyázta nemzetünk,

Bár a történelem sok irigyet küldött ellenünk.

De az otthonod mindig ott van, hol a néped visszavár,

Ahol a fészkére visszaszáll a szép turulmadár,

Hol anyanyelven köszöntenek, mikor megérkezel,

Hol piros-fehér-zöld zászló táncol a széllel.

 

Magyar Testvér, bárhol élsz a nagyvilágban,

Hozzánk tartozol, várunk haza a Kárpát-hazában!

Míg összetartunk, addig az Isten itt lesz velünk,

Hisz egy a múltunk, egy a vérünk, egy a nemzetünk!

Hisz egy a múltunk, egy a vérünk, egy a nemzetünk!

 

Becsületes magyar ember emelt fővel jár,

Arcát az ég felé fordítja, s a fény ragyog le rá.

Az otthonod mindig ott van, hol a néped visszavár,

Ahol a fészkére visszaszáll a szép turulmadár,

Hol anyanyelven köszöntenek, mikor megérkezel,

Ahol piros-fehér-zöld zászló táncol a széllel.

 

Magyar Testvér, bárhol élsz a nagyvilágban,

Hozzánk tartozol, várunk haza a Kárpát-hazában!

Míg összetartunk, addig az Isten itt lesz velünk,

Hisz egy a múltunk, egy a vérünk, egy a nemzetünk!

Hisz egy a múltunk, egy a vérünk, egy a nemzetünk!

 

Éljen addig, míg a föld tart, Magyar nemzetünk!

Ezek azok a napok, amik élménye akár egy hónapig is kitart. 

Isten áldja a falut, Isten áldja a sok alkotó, gyönyörű embert, Isten áldja a nyitott szívű embereket!

Szólj hozzá

Ünnep