Bingeni Hildegard néhány látomásának értelmezése - Szász Ilma
Hildegárd Szentlélek élménye. Az Eleven Fénynek nevezte.
Szász Ilma írása alapján, egy az egyben átvett tanítás. Eredeti oldal itt.
Bingeni Hildegard néhány látomásának értelmezése
Isten
01. kép - Szentháromság I.
Személyfölötti minőségében
A Szentháromság személytelenségében „háromszínű és egy átmérőjű körként” sugárzik; a teljesség központi és szélre is szétterjedő fehér színétől, a tudatosság kékjéig, valamint a szeretetenergia aranyszínű lobogásáig.(01.kép)
02. kép - A zafírkék ember
Részben személyes formában
Amikor a tudatosság személyes formát ölt, kezét tanítóan és áldóan felemelő zafírkék emberként jelenik meg. Az alakot körülövezi az isteni teljesség (az Atya) fehér fénye, a Szent Szellem szeretetenergiája pedig mindenütt összeköti vele. (02.kép)
02.1 kép - A trónon ülő
Az Atya mint mindnyájunk Forrása jelenik meg a kép alján, mélyében, fölötte a tüzes Szent Szellem kagyló formájában, és annak trónján ül az Atyától érkező és az Atyához visszatérő, vele teljes egységben lévő Fiú. Lényegében mi is mind ugyanígy az Atyából, a Forrásból születünk és Őbelé térünk vissza. Segítségünkre lehet a vele egy Fiú meglátása, felismerése.(02.1. kép).
03. kép - Szentháromság III.
Személyes formában
Az „ősöreg fej”, az Atya, akinek ideái képezik mindennek a Forrását; a Szent Szellem, amelynek szikrái mindent megelevenítenek, s ami semmi élettelent nem bocsát ki magából; s a Fiú, aki tudatosan elvállalja az áldozati bárány szerepét.(03.kép)
04. kép - A lelkek két útja
Túlvilági lehetőségek
Hildegard nem kímél minket látomásában; egyértelműen ábrázolja, hogy a testünkből kilépő árnyalak számára két lehetőség van: a./ vagy besétál az ördög gyomrába, a Pokolba, és ott elveszti személyiségét, a Sátán amorf „ürülékévé” válik. Vagy b./ egyesül szellemével és felszáll az arany ragyogású mennyországokba.(04.kép)
05. kép - A purgatórium
A Purgatóriumot jelképező látomásban a személyiség, s az érzelmi( asztrál) minőség idővel kilép éteri köpönyegéből, tisztul és emelkedik. A „felhőkben” alvó mentális minőség is ébredezik és emelkedik. (05.kép)
06.kép - Mennyország
Az Aranyalagút c. látomásban nyilvánvalóvá válik a mentális karaktert adó szellem. Az angyalivá tisztult lélek felismeri szellemét és egyesül vele. Angyalai kíséretében száll fel Krisztus királyságába (a Szeretet útján közvetlenebbül, a Tudás útján fokozatosabban). (06.kép)
E birodalmon túl már ábrázolhatatlan isteni régiók vannak—vallja többször is a látnoknő, a „rajnai szibilla”.
07. kép - Emberi szellem
Az ember eredeti, bűnbeesett és megváltott szelleme
Az ember eredeti, tiszta szelleme Krisztus menyasszonya, keze a frígyládát érinti, ragyogó, sértetlen koronája van, csak mellkép, az alsóbb régiókkal nincs kapcsolata.(07.kép)
08. kép - Hűtlen emberi szellem
A Krisztus frígyládájától elszakadt szellem legfelsőbb minősége, koronája sérül és alsóbb minőségekkel kapcsolódik, amelyeket vadállati szenvedélyek és démoni hatások rontanak meg, lábfejei pedig a megsemmisülés felé tartanak.(08.kép)
09. kép - Megváltás
A Krisztus „vérét” (=áldozatként adott szeretetenergiáját) felfogó emberi szellem feje(=esze) és szive(=szeretete) regenerálódik és egész testére, az alsóbb minőségekre is aranyszínű szellemi köpeny borul. Így a megromlott szinteket is visszaemelheti a szellemi régióba.(09.kép)
10. kép - Emberi lélek
Az emberi lélek(=személyiség)
A látomásban megjelent misztikus test valószínűleg az emberiség kollektív lelki-szellemi minőségeit jelképezi. Ennek s z el l e m i részei a piszkos arany színnel jelzett, megcsorbult korona, egy nyakkörüli félholdszerű tudati minőség és két védőkarként ábrázolt védőangyal, akik a tudattalanon keresztül kénytelenek hatni. L e l k i minőségei az arc(=az ember személyisége), valamint tisztább kék és ködös, felhőszerű aurikus lénye. „Sion virágaként” azt az egyéni lényt jeléeníti meg a látomás a kollektív jelenésen belül, aki a tudatküszöb fölé tud emelkedni és a Szentháromság körét homlokukon hordó lények felé közeledik. (10.kép)
11. kép - Angyali karok és rendek
Az angyali karok és rendek
Az angyali karok körtáncot járnak. Az alacsonyabb minőségek a kör kerületén, a magasabbak a középpont felé közeledve. Legkívül az emberi lélek angyali minősége, majd védőangyalai következnek. Az emberi lélek (személyiség) kék mellképként, az emberi szellem arany fejként jelenik meg. A szokványos emberi minőségnél magasabbrendűek az „erős” angyalok, akiknek fejtetején (8. csakrájuknak megfelelően) tűzláng ég, majd olyan angyalok:”uraságok” következnek, akiknek magasabb tudatminőségeit fejük fölötti kétrétegű lila sisak jelzi (=a 8. és 9. csakra aktivitás). Látszik, hogy közöttük már egységesülési folyamatok játszódnak le. Amikor a romlatlan mennybe emelkednek akkor már un. Trónusokká, trónkerekekké lesznek (labilis négyes egységben), majd tovább emelkdeve kerubokká lesznek (stabilis négyes egységben), és az Abszolutum belső köre körül , mint szeráfok, szeretetszellemek járják boldog körtáncukat. Ők bár egyéniséggel bírnak, lángoló szeretetük révén mégis egységtudattal rendelkeznek. (11.kép)
12. kép - Eredendő áldás
Az eredendő áldás
Eredendő áldásunk az, hogy mindannyian az isteni hármasságból kapjuk tudatunkat és szellemi burkunkat. Kezdetben teljesen ugyanazon tiszta gömbszerű szellemi adottságokkal rendelkeztünk, de „arccal” sajátosságokkal tértünk vissza és a továbbiakban ezeknek megfelelő finomanyagi (asztrál) jó, rosszabb és bűnös sajátságokkal ruháznak fel. Így lép be az emberi személyiség szülőanyja testébe. A külvilágban testi, lelki(asztrál), értelmi(mentális) harcok után emelkedhet a megszokott elme fölötti régiókba, majd bontakozhat ki szellemileg és válhat szellemileg védett lénnyé. Ebben az állapotában magasabb szintre juthat, mint ahonnan eredetileg kiindult.(12.kép)
...és azért mert nagyon tetszik és lélekben felemelő, álljon itt egy a sok szerzeménye közül.