2017. jan 06.

Egy vízkereszt pár mondatban

írta: P.Gabriella
Egy vízkereszt pár mondatban

avagy Epiphania - Mirrha - Tömjén - Arany és amit Én ÉLek

tomjen_-mirrh.jpg

És mikor meglátták a csillagot, igen nagy örömmel örvendezének.

És bemenvén a házba, ott találák a gyermeket anyjával, Máriával; és leborulván, tisztességet tőnek néki; és kincseiket kitárván, ajándékokat adának néki: aranyat, tömjént és mirhát.

Máté 2:10-11

Mindegyik ősidők óta gyógyír az embereknek.

Az arany oldattal már régóta a testi betegségek megnyugvását gyógyították. Szent Hildegard, polhisztor is több helyen használja, pl. az aranyporos tésztánál.

A tömjén füstje a szellemi világba, az Égiekhez való csatlakozásban segített és segít is minket. A test rothadó, viszkető, tályogos, gyulladásos tüneteit enyhítették, gyógyították vele.

A mirha a balzsamozás kelléke volt, ezzel jelezték, hogy aki kapja sosem hal meg. Fertőtlenítő hatása is nagyszerű!

De hogy a három bölcs (görögül magoi: asztrológus) miért hozta Jézusnak, az már egy kicsit több látást igényel, mint a földi szemünket.

three-wise-men_small.jpg
 

A teljes megváltáshoz és Jézus személyéhez mindhárom ajándék üzenete hozzátartozik.

Az arany annak a királynak jár, aki uralkodni fog, és az uralmat nem önkényesen, katonai haderővel ragadta magához, hanem a szeretetével nyerte meg az alattvalóit.

A tömjén a főpapé, aki engesztelést végzett értünk egyszer és mindenkorra, és a lelkünknek bebocsátást szerzett Isten országába.

A mirha pedig a szenvedő Messiást illeti meg, aki vállalta a kínhalált azért, hogy mi élhessünk. Nem tudom, hogy a bölcsek tudták-e, mit adnak Jézusnak. Akár tudták, akár nem, az ajándékok üzenete az evangélium magvát foglalják össze.

Innen

20170106_060950.jpg

...szóval elkezdtem írni ezt a nagyon tudományos írást (ami nem mellékesen igaz is!)...aztán rájöttem, hogy nem kell tovább írni. Akárhol rákeresel, megtalálod ezeket a dolgokat. Ráadásul, hogy mostanában mennyire klassz dolog kigúnyolni Jézust, a Napkeleti Bölcseket, az ajándékaikat és amúgy minden mást ami szertartás, rituálé, az elég nyilvánvaló. Pedig általában ezek tartják egyben az embert ebben a világban. Ez pont olyan, mint hogy valaki abban hisz, hogy a csecsemőjét 6-kor kell megfürdetni és azon legyen ott az édesapa is. Ez is egy rituálé. A reggeli kávé ivás is. Amihez ragaszkodunk. Sok-sok évig nem érdekeltek ezek a dolgok. De már évek óta élem az ősi, vagy keresztény hagyományokat. Persze nem aszerint, hogy mit mond valaki, hanem aszerint, hogy miben hiszek. Mi az ami nekem fontos. Kialakítottam minden ünnepre valamit, ami engem megnyugtat és feltölt.

Tedd meg Te is!

20170106_061011.jpg

Ilyenkor igyekszem kitakarítani, vagy legalábbis elkezdeni a takarítást a lakásban. Ha nem lett volna előtte időm, okom, vagy lehetőségem (de Nekem négyszer is adódott egy-egy nagy tisztítás), vagy csak szimplán lusta lettem volna magammal foglalkozni (ilyen is van...:) ), akkor most azt is megteszem. Kisöprök mindent, ami gátol abban, hogy az otthonomban Én és a Családtagjaim tiszták és Önállóak tudjanak lenni.

20170106_061020.jpg

Fogom a szép tálcámat - mert megadom a módját - és rápakolom a szerintem fontos kellékeimet. Gyertyát - amit előtte már megáldottam -, egy tálkában vizet (amit szintén megáldottam), hozzá egy gallyat, amivel hintem majd a vizet, a kedvenc, saját készítésű füstölőmet és egy krétát, amivel felírom a bejárati ajtókra a három bölcs monogramját és az évszámot. Ennyi. Mikor a végére értem, talán lebontom a karácsonyi ágakat, de ez sem fontos. Tudom, hogy a házam Isten helye lett, tiszta és újra erős vár. Behívom a segítőket és ők jönnek. Idén először kirakom a házi áldást, mert úgy érzem most jöt el az ideje.

20170106_060956.jpg

Szólj hozzá

Élet Ünnep Hit