2016. nov 10.

Láthattam az Arany város vándorkiállítást

írta: P.Gabriella
Láthattam az Arany város vándorkiállítást

0006429.jpg

Sok időm volt ma, amit Pécsen kellett eltöltenem. Mindjárt eszembe jutott az Arany Város Vándorkiállítás. Be volt tervezve, hogy meglesem és mi sem volt jobb dolog ma, mint ez.

Kiállítók:

Balázs Zsolt alkotóművész

Marie Breznay (Fr) festő- és fotóművész

Császár Gábor képzőművész

Csille Márti nemezes iparművész

Csíkszentmihályi Réka textilművész

Csíkszentmihályi Róbert szobrászművész, művésztanár

Homolya Gábor képzőművész

Kecskés Zoltán grafikusművész, kurátor

Székely Judit textilművész, szervező

Tarr Annamária fotóművészZ.

Szabó Zoltán festőművész

Szervezők: Kecskés Zoltán, Székely Judit, ZsÖK NKft.

Amikor beléptem, azonnal Assisi Szent Ferenc jelensége fogadott. Nagyszerű ahogy tulajdonképpen lomokból azonnal felismerhetővé vált. Ha jól emlékszem ez is Homolya Gábor alkotása. (A képen szerintem rossz helyre került a Nap és a Hold, de ez csak az én észrevételem.) A Szárnyas Zsoltár nagyszerűen érzékeltette a pokol bugyrait, az átmenetet a földi létben (és ahogy könnyebben Istenhez juthatunk), aztán a menny kulcsát is.

A másik számomra nagyon átütő művész, Székely Judit volt. Falikárpitja, szőttese nagyon megfogott.

20161110_111019.jpg

A kép címe: Emberhalász. Ez volt az a pillanat, amikor könnyeimet hullatva, csak álltam és hálát éreztem. A gerenda mintegy Jézus keresztfája, a háló és a hal az Ő jelképe. A 12 rovátka pedig a 12 Apostol. Még a hatalmas fejű és átmérőjű vasszegek is benne voltak.

 Tánc a savas esőben, kissé ironikus, de nagyon is reális kifejezése mai világunknak.

Csille Mártit már biztos nem kell bemutatnom a pécsieknek. Az ő műveit már láthattam műhelyében is, amikor tanultam egy morzsát tudásából. De itt még jobban mutatnak melegséget sugárzó, színes nemezei.

Szóval lelkileg feltöltődtem és nagyon hálás vagyok a kiállítóknak a nagyszerű percekért. Ne hagyjátok ki!

Szólj hozzá

Kézműves