2016. aug 02.

Kőszikla

írta: P.Gabriella
Kőszikla

4_seamless-stone-wall-texture-_8a.jpg

Ezt a képet nézve rájöttem, hogy sokféleképpen lehet a kő alapot is építeni. Mert mindannyian másképp gondolkozunk. Nincs egyetlen ugyanolyan ember sem köztünk. Más életet élünk. Van aki apró köveket rak a nagyok közé, kis ütemben fejlődve. Van aki egyből hatalmas sziklákat rak, megbirkózva a teherrel. Mindenkinek szíve joga. Ettől vagyunk mások.

Valahogy hónapról hónapra előkerül életem folyamán Jézus kőszikla hasonlata.

Valaki azért hallja én tőlem e beszédeket, és megcselekszi azokat, hasonlítom azt a bölcs emberhez, a ki a kősziklára építette az ő házát:

És ömlött az eső, és eljött az árvíz, és fújtak a szelek, és beleütköztek abba a házba; de nem dőlt össze: mert a kősziklára építtetett.

És valaki hallja én tőlem e beszédeket, és nem cselekszi meg azokat, hasonlatos lesz a bolond emberhez, a ki a fövényre építette házát:

Máté 7:24-26.

Ezt választottam a női körünk mottójának is. Mert aminek nem jó a fundamentuma, az bizony leomlik egy szempillantás alatt. Ilyen lehet az életünk is. Gyermekkorunktól építgetjük a élet várunkat. Jó esetben kapunk egy erős alapot szüleinktől, tanítónktól. Rosszabbik esetben 30, 40, vagy akár 50 évesen jövünk rá, hogy amit építgettünk nem sok helyes gondolatot tartalmaz. Minden összeomlik... Sírva, szenvedve, átkozva mutogatunk mindenkire, aki miatt azt véljük, hogy az ő hibája szépen megépített, illúziókkal teli építményünk elfolyásának. Ha mindig a helyes utat választjuk, vagy választottuk volna, akkor nem állnánk szenvedve, depisen, értetlenül a tükör előtt. Miért? Miért én? Hát azért, mert fel sem fogjuk sokszor, hogy minden lehetőség, amiben döntést hoztam, az én vagyok, csakis én. Nem a másik. Dönthettem volna másképpen, de nem tettem. Félelemből, vagy megfelelésből, de így döntöttem.

A múltat már csak elfogadhatom és megbocsáthatok mindenkinek - magamnak is :) -, felhánytorgatás nélkül, tüskék nélkül. Nem tudom megváltoztatni. De a mostban mindent megtehetek, hogy megtaláljam az erős alaphoz szükséges "kősziklákat".

De mi is ez a kőszikla? Egy tárgy? Neeeem. Egy érzelem? Langyosodik... Mert a szeretettel sok mindent jól tudunk csinálni, ha megértjük mi az. De mi az? Mi a szeretet? 

Ha embereknek vagy angyaloknak nyelvén szólok is, szeretet pedig nincsen én bennem, olyanná lettem, mint a zengő ércz vagy pengő czimbalom.

És ha jövendőt tudok is mondani, és minden titkot és minden tudományt ismerek is; és ha egész hitem van is, úgyannyira, hogy hegyeket mozdíthatok ki helyökről, szeretet pedig nincsen én bennem, semmi vagyok. És ha vagyonomat mind felétetem is, és ha testemet tűzre adom is, szeretet pedig nincsen én bennem, semmi hasznom abból.

A szeretet hosszútűrő, kegyes; a szeretet nem irígykedik, a szeretet nem kérkedik, nem fuvalkodik fel.

Nem cselekszik éktelenül, nem keresi a maga hasznát, nem gerjed haragra, nem rójja fel a gonoszt,

Nem örül a hamisságnak, de együtt örül az igazsággal;

Mindent elfedez, mindent hiszen, mindent remél, mindent eltűr.

A szeretet soha el nem fogy: de legyenek bár jövendőmondások, eltöröltetnek; vagy akár nyelvek, megszünnek; vagy akár ismeret, eltöröltetik.

Mert rész szerint van bennünk az ismeret, rész szerint a prófétálás:

De mikor eljő a teljesség, a rész szerint való eltöröltetik.

Mikor gyermek valék, úgy szóltam, mint gyermek, úgy gondolkodtam, mint gyermek, úgy értettem, mint gyermek: minekutána pedig férfiúvá lettem, elhagytam a gyermekhez illő dolgokat.

Mert most tükör által homályosan látunk, akkor pedig színről-színre; most rész szerint van bennem az ismeret, akkor pedig úgy ismerek majd, a mint én is megismertettem.

Most azért megmarad a hit, remény, szeretet, e három; ezek között pedig legnagyobb a SZERETET.

Korinthusbeliekhez 13.

isten-szeretet-ko-hutomagnes_1.jpg

 

Áááá! Szóval ez az! Hűha! Van olyan, aki ezt be tudja tartani? Talán... De nem is az a lényeg, hogy hibátlan legyél mindig, hanem hogy törekedj a tökéletességre! Mondom törekedj! Ha törekszel, minden gondolatodat jól megfontolod. Nem hagyja el szádat kétes szó. 

 Aztán van-e még valami? Hát persze! Gondolhatod Kedves Olvasó, hogy nem kérdezném különben. A kőszikla egy hasonlat. Takar valakit, aki utat tud mutatni neked, nekem. Egy olyan valakit, aki a szeretetből született ide közénk. Hogy megmutassa, te is, én is hogyan tudunk újra visszajutni a tiszta szeretetbe. Ő Jézus, aki Krisztus lett.

 

És mindnyájan egy lelki italt ittak, mert ittak a lelki kősziklából, a mely követi vala őket, e kőszikla pedig a Krisztus volt.

1Korinthusbeliekhez 10:4

Tudom, hogy most azt mondod, hogy hát persze, de a Biblia így meg úgy meg lett változtatva. Kivettek belőle, meg néha változtattak is. Ez igaz. De! Ha csupán az Új Szövetség részét alaposan, bölcsességgel elolvasod, akkor már nagyon jó úton vagy. Mert megismered és megfogan benned az a szeretet, melyet Isten fia képviselt. Ha "csak" ezt minden ember ismerné, nem lennének ilyen bonyolult, haragos, dühös emberek. Próbáld meg! Hátha!

Kérdezd meg mindig magadtól: - Mit tenne most Jézus a helyemben? 

Szólj hozzá

Hit