2024. jún 05.

A gyermekek békére nevelése

írta: P.Gabriella
A gyermekek békére nevelése

8359ab3d-f997-4ac9-9509-9e1433cb6bfd.jpeg

Ma megkaptam, hogy a patriarchátus seggét nyalom. Egy nőtől. :))))   Amúgy igen viccesnek találtam! 
Valaki megosztott egy olyan semmitmondó szöveget tegnap:

0a16fe38-d680-4c47-b04b-25b1681135df.jpeg
Én meg odaírtam, hogy: “Kedves Emmy, szerintem az anyák vezetik a világot. Ők szülik és nevelik a gyermekeket versengésre, és versenyeztetik egymással őket. Ez vezethet a háborúhoz, de mindenképpen a lelki problémákhoz.”

Már a gyermekeim megszületése óta ezt tartottam jónak, sőt én is ebben neveltem magamat. Igaz voltak versengő gyermekeim, akiket azt hoszem sikerult kinevelni. 
Amúgy nem is egy anyát láttam nem is olyan régen, hogy simán katonai egyetemre küldik a gyermekeüket. Lányokat is. Akkor meg miről beszélünk? 
Az anya az első, akinek a bőrét érinti a gyermek. Beszívja jellegzetes illatát. Ha ez a versengésről szól, akkor ezt szívja magába az anyatejjel már. Szóval úgy gondolom a gyermekek kiskori neveléséért igen nagyban a nők felelnek. Persze nem elhanyagolható az apa békés, szeretettelteli jelenléte sem. 
Ezen az oldalon amígy aki a fent említett szavakat fűzte hozzá, ennyit tudott tenni. Támadni, alázni. Ő biztosan a békét támogatja, nem? 
Részemről nem szeretném, ha ilyen nők vezetnék a világot. Nekik még van mit tanulniuk, gyógyulniuk, úgy gondolom. Nem ítélem el őket, de vannak tények, amik magukért beszélnek.

c5273b02-e0ac-4d12-8375-e743d31da3f7.jpeg
És ezt az idézetet nem győzöm ismételni.  
Maria Montessori egy ikon. Megelőzte korát. De úgy nézem még mindig sokan nem értik…még mindig. 

Szólj hozzá

Gyermekek Tanítás