2021. feb 01.

A vérbeli nárcisztikus

írta: P.Gabriella
A vérbeli nárcisztikus

5d94d483-d6d5-4aac-bfa0-98cdf3216305.jpeg

Egy vérbeli nárcisztikus tehát nagyon kedves is tud lenni, ha akar, dicsér, hízeleg, és máris megnyíltál, a bizalmadba fogadtad. Ha mégsem sikerül elvárásainak megfelelni, azonnal bűnbakot talál benned, fizikailag, vagy verbálisan üt, ver, szavakkal aláz. Aki egyszer a legfontosabb személy volt a számára, könnyen a számkivetettek listájára kerülhet, és azzal szembesülhet, hogy mindent megtagadtak tőle: emberbaráti szeretetet, tiszteletet, elveszíthet, otthont, vagyont, mindent. Attól a társtól ugyanis, aki már nem képes kielégíteni igényeit, a nárcisztikus minél előbb meg akar szabadulni. Mert ha nem képes többé kontrollálni téged, akkor azt kezdi kontrollálni, ahogyan mások szemében létezel. Eljátssza a mártírt, miközben lejárató kampányt indít ellened, rágalmaz, és a jó híredet szabotálja.

Mit jelenthet a szeretlek szó a nárcisztikustól?

Szeretem, hogy gyengének és sérülékenynek látlak.
Szeretem az érzést, hogy melletted erősnek, fontosnak, nélkülözhetetlennek érzem magam.
Szeretem, hogy hatalmam van feletted.
Szeretem, hogy szabályozhatom a szabadidődet, az öltözködésedet, hajviseletedet, a baráti körödet, étrendedet, napirendedet.
Szeretem érezni, mennyire csodálsz, mennyire meg akarsz nekem felelni és ezért bármire képes vagy
Szeretem, hogy hatással vagyok rád, ki tudlak hozni a sodródból, és sírsz, tombolsz, tehetetlen vagy. Ezután persze szeretem, hogy mindezért hibáztathatlak, és mindig elérem, hogy bocsánatot kérj.
Szeretem, hogy a külvilágtól elszigetelhetlek, hogy nem tarthatsz szabadon kapcsolatot a családoddal, barátaiddal, és csak az enyém vagy.
Szeretem, hogy szeretetmegvonással büntethetlek, így mindig tudod, hol a helyed.
Szeretem, amikor pillanatok alatt picire töpörödsz, elbizonytalanodsz, és megkérdőjelezed önmagad.
Szeretem, hogy csak az én érzéseimmel, fájdalmaimmal, sérelmeimmel törődsz, és bocsánatot kérsz azért, amit el sem követtél.
Szeretem látni, ahogy kéztördelve, rettegve mersz tőlem bármit is kérni
Szeretem, hogy könnyedén képes vagyok mások véleményét manipulálni veled kapcsolatban
Szeretem, amikor a „rosszul láttad”, „beteg vagy”, „paranoiás vagy”, „te mindent jobban tudsz” – mondatokkal egészen porrá zúzom a valóságérzetedet. Így bármit megtehetek, nem kell felelősséget vállalnom semmiért.
Szeretem, hogy lassan az őrületbe kergetlek.

KirályEszter

 

Szólj hozzá

Társ Nárcizmus