2019. jan 07.

Melegítő italok 10. - Fenyő tej

írta: P.Gabriella
Melegítő italok 10. - Fenyő tej

jegyzet_2019-01-07_130117.jpg

Keresem a melengető italokat és mindig beléjük is botlom. Szeretem kipróbálni az új ízeket, kíváncsivá tesznek. 

Ez a ital nem csak melengető, hanem a náthás, tüsszögős időszakban gyógyító is. Finom citrusos ízét, jól kiegészíti a szerecsendió és a kardamom.

img_8165.JPG

Fenyő tej

Hozzávalók:

Egy kis ág fenyő (pl. Duglász fenyő),

2 kardamom hüvely,

kevés reszelt szerecsendió,

1 dl víz,

2 dl tej,

méz.

A fenti képen láthatod, ahogy a fenyőágat a kardamomot és szercsendiót a vízzel éppen lobogásig melegítettem. Lehúztama tűzről és fedő alatt legalább 10 percig áztattam. Jól kijönnek az ízek. Ezután beleöntöttem a tejet és ezzel is felmelegítettem. Langyosra hűlés után mézzel ízesítettem. Lehet fenyőrügy méz is.

Recept innen

Egészségedre!

Szólj hozzá

Ital Gyógynövény