2016. ápr 22.

Kukorica kézi vetés

írta: P.Gabriella
Kukorica kézi vetés

01_cikkbanner_03.jpg 

Most már látom, hogy a kézi kukorica vetés fáradságos munka. Egy kis területen ügyeskedtem testvéremmel. Régről szerzett piros és sárga lófogú és még csövön lévő szimpla sárga kukoricát vetettünk olyan 180-200 négyzetméteren. Igazán csöppnyi terület a nagy szántóföldi termelőkhöz képest, de nekünk értékes. 

0027_nai2.png

 Kibicikliztünk a kb. 9 kilométerre lévő birtokra. Már ez megviselt, mert nem vagyok biciklihez szokva, ráadásul dimbes-dombos úton. Ez most olyan nyafogós, városi beszéd, de ez az igazság. Nem vagyok eléggé formában. De akkor is megteszem, mert jóért megyek. 

hpim0645.jpg

 Kezdtük a kukorica morzsolással. A cső két végén lévő szemeket előre leszedtük, mert nem egyenletesek és gyengék a szemek itt. Tyúkoké lesz. Utána a többit külön. A gazda szerint, ahonnan kaptuk a csöves kukoricát, így jobb tárolni, mert nem szárad ki annyira a szem. Gondolom, könnyebben megindul a csírázás. 

kura_clover_corn.jpg

 Soronként felváltva készítettük kapával a lyukakat és 3 szem kukoricát dobtunk bele. 10 és fél hosszú sor lett. A közét bevetettem lucernával, ameddig elég volt a kis zacskónyi. Majd veszünk még. Jó ide a vörös here, a bükköny, a mustár is. Mindegyik nagyon jó kísérő növénye a kukoricának, mert sok nitrogént hoz fel és lazítja a talajt. Nem szárad ki a föld, tartja a nedvességet. Lekaszálva és helyben hagyva, jó zöld talajtakaró és komposzt.

graf_1.png

Most olvastam, hogy a kukoricának magas foszfor igénye van. A hagyományos mezőgazdaságban levéltrágyával, vagy műtrágyával juttatják ki ezt. Olvastam, hogy a fahamu többek között magas foszfor tartalommal is rendelkezik. Na, ebből van nekünk bőven, úgyhogy valószínű megpróbálom beszórni a talajt. A fejlődés alatt, meg kitalálom, hogyha szükség van rá, hogyan is tudom megoldani. 

moon-calendar-2016-web.jpg

 Ezzel megvolnánk. Holnap délutánra és vasárnapra esőt mondanak, ami éppen kedvező nekünk. Ma telehold van, amire Maria Thun holdnaptára szerint  a legjobb idő vetésre, mert a növekedésre gyakorolt hatás a legnagyobb. Itt egy másik biodinamikus holdnaptár. Megáldottam a földet, a magokat és Égi segítséget kértem a területre. Szóval megtettünk mindent. Most jön majd a java, a kapatox. Mert azért annyira nem vagyok naiv, hogy a lucerna elvégez minden munkát helyettünk. De a kukoricák körül, biztos meg kell kapálni. Próbálunk majd kitartóak lenni.

Képek google.

Szólj hozzá

Gazdaság