2016. dec 12.

Luca nap december 13.

írta: P.Gabriella
Luca nap december 13.

409278_769073512_big.jpg

Mi a fontos nekem Luca napon?

Mikor még édi-bédi, lakberendező volt...

Legelőször is Indián kutyám szülinapja. Mert Ő akkor született, dupla farkaskörömmel. Balatonig mentem érte. Fényképről lett kiválasztva. Mikor Megérkeztünk, a hölgy kiengedte mind az összes kiskutyát és Indi volt az egyetlen, aki azon nyomban hozzám futott. Onnantól el sem ment nagyon. Várt...

...és amikor már tyúkot, kecskét, vagyont óvó, vigyázó hű társ lett.

Nem egy könnyű kutya és hatalmasra nőt. De ahogy telnek az évek egyre jobban egyetértünk és szót is. Robosztus alkata és mély, nagy hangja, tiszteletet parancsoló. Tartanak is tőle. Most már szót fogad és a gondolati csont átjuttatása fejébe, nagyon jól működik. Nálunk ez a "jó kutya" dicséret. Szóval idén 3 éves.

Luca nap...lássuk csak...búza vetés. Szeretem. Kis kivétellel, minden évben vetettem. Nemcsak terményt jósló volta miatt, hanem mert szeretem, ahogy Karácsonykor harsogó, üde zöldje, emlékeztet arra, hogy vége lesz a télnek. Most saját tönköly búzámat vetem el. Finom, érett komposztba rakom a magokat, ami a gané dombról van - mert falun így hívják, nem komposztnak. Figyelni, ahogy a sötétségből kibúvik a fényre az apró csíra és erőteljes életerős növénnyé válik...pótolhatatlan. Karácsonykor belekerül Gyertyaszentelőkor mártott gyertyám is és elhozza a Fényt.

luca_x270.jpg

Most kezd fontossá válni a kotyolás szokása is, mert tyúkjaim nem egészen úgy gondolják a tojásrakást, mint én. Lehet nagy az elvárásom... Hogy ki fogja megáldani őket ekként, azt még nem tudom, mert falumban nem szokás már az effajta házról-házra járás. 

Milyen serkentő, felrázó lehetett a nagy falusi csendben és sötétségben, mikor a gyerekek, vagy fiatalok egy kis zajt, életet vittek a házakhoz! 

lucaszeke.jpg

Ebben minden benne van, amit a Luca székről tudni érdemes.

9b064970cfc3484037a9dd9656aa42de.jpg

S mivel dologtiltó nap is, ezért sokat fogok olvasni a pattogó tűz mellett, úgyis szabadságon vagyok. 

 

Szólj hozzá

Boldogasszony Ünnep