2023. aug 08.

Csontváry 170

írta: P.Gabriella
Csontváry 170

7e379201-c835-43fc-943d-26a66fee4701.png

Foto és cikk


Azt hiszem Csontváryt nem lehet elmével vizsgálni. Mert úgy érthetetlenné válik. Nagy dilemmám volt tegnap este a nyitás után. 

Végig hallgattam méltatását többek szájából. Lackfi És Pilinszky János szavai is előfordultak közben…hegedűművész és a Hágen mozgásműhely táncosai emelték eredetiségükkel az estet…aztán csak ültem ott és néztem a hatalmas festményt. Kerestem a felnőtt férfit, aki fogta az ecsetet, de nem találtam. De megtaláltam a gyermeket, aki különleges egyszerű ábrázolással és a színek azonnali hatásával érte el, hogy bennem is megjelenjen a játékosság, a lelki figyelem.
Gyönyörű égderengő rózsaszínei a hullámzó hegyekben, alatta a pálmafák szegélyezett romok. Ez a mámor hegy.
A másik képre átsiklódva az öröm okkerje ragyog vissza, felébresztve a végtelen belső elégedettség, derűs gyermeki korát.
Nézd te is végig, ha érzékelni szeretnéd Őt. Ott kell legyél, le kell üljél, ahhoz, hogy becsukd elmédet és kinyisd szívedet felé!

 cd02e6c4-347e-44aa-9a95-03ab7f98c8ab.jpeg

Szólj hozzá

Öröm Életmű